Friday, April 06, 2007

墙纸

这是我最近用的电脑墙纸。个人觉得电脑墙纸能显示个人在那某时刻的心情,或思想,或希望,或寄托。是很好反映个人的近况的‘媒介’,就有点像msn messenger的nickname。一个graphic,一个words。我喜欢看一看朋友的电脑墙纸,猜猜什么的。但,很少人随着时间事物心态等的变迁,而‘有心情’地更换墙纸。因为,就连msn中的nickname也能十年如一日的。当然,我并没有立场希望什么。因为,人人不同嘛。可能有时只是关心作祟,可能只是美其名,可能只是好奇心作用,可能只是妄想追逐时间的步伐,可能只是为自己的脑海做日记,可能只是探索存在性,可能只是要抗衡麻木感缠身。。。

这是我电脑最近用的墙纸。

Labels:

11 Comments:

Blogger 藍雨 said...

“就连msn中的nickname也能十年如一日的”

咋我读起来就像是在影射我?看了看你的留言时间,这篇文章比我那儿的留言迟,故有此一疑。

2:45 AM, April 06, 2007  
Anonymous Anonymous said...

话说我不改MSN名字因为我时常隐藏我的心情。详情请查看我的墙纸。
http://img259.imageshack.us/img259/1075/wallpaperln9.jpg

看到那个忍字了吗?说我幼稚者杀无赦。

2:57 AM, April 06, 2007  
Blogger kai 凯 said...

bluerain:
不是影射你啦, 但如果开枪发出的是散弹, 打中你也是没有办法. 哈哈
还有, melbourne现在的时间比你那里的快2小时. 我是先写了, 在去拜访你的.

hhp:
哈哈. 晕两下. 有点像kakashi造型.

3:38 PM, April 06, 2007  
Blogger 藍雨 said...

哦,忘了我们的博客也有时差。

hhp:
哪会幼稚,就天真+无邪+纯洁而以。看起来像是反讽吗?应该不像吧?._.

4:12 PM, April 06, 2007  
Anonymous Anonymous said...

I like your wallpaper and ur desktop is very clean.

I agree with you. I am that type of person who will change wallpaper according to my mood... there were times I spent about 15 minutes just to choose a right wallpaper... and sometimes after i spent the time choosing i use back the old wallpaper... ahaha typical woman... right?

Today... coincidently, i did the same thing, i wanted to change my wallpaper and i was browsing all my collection but in the end i use back the one i was using... ahaha... perharps long time never stock up nice wallpapers...i guess i need some new sources..ehehe. wink**

u get my hint right?

take care

kam

12:29 AM, April 08, 2007  
Blogger kai 凯 said...

haha, thanks.

there were times i spent more than 15 min to make one wallpaper that i like to put, ie i may use photoshop to simply do some adjustment. and, as u said, source is apparently important. i don have much too. haha. n so wat u want?

we know more only when we chat. ^_^
u take good care of urself too!

9:18 PM, April 08, 2007  
Anonymous Anonymous said...

啊..好熟悉的图片...是个韩国娃娃...很可爱^^

12:59 AM, April 09, 2007  
Blogger kai 凯 said...

是啊. 但我忘了那里下来的. 现在, 也换了另一个wallpaper.

12:05 PM, April 09, 2007  
Anonymous Anonymous said...

hey.. u r not online now so i just reply u here.

send me anything that u think is good so indirectly i can get to know u more.

if u don't mind just upload some to msn shared la... i think shared is very convenient,it really works as a sharing device.

easter holiday ah.. how hav u been??

kam

12:10 AM, April 10, 2007  
Anonymous Anonymous said...

我就是那个会经常换wallpaper and msn nickname的人~ 就真如你所说的那样,随着心情的改变而改变,像流水一般...只是,往往只有我自己才知道,才会明白背后的意义...曾经尝试在msn nickname向某人传达我的内心感受,可惜...他完全收不到...其实当时的心情是很矛盾的,就一直挣扎着要说,还是不说~自己也糊涂了...最后决定把它表达在nick上...后来过了一些时日,再翻阅回以前的msg history才骇然发现,当时的自己竟然是那么灰,仿佛整个世界都没了色彩...虽然事过境迁,埋伏在文字间的悲伤,却不经意地窜流入心里深处...一阵莫明的感觉涌然而上...文字的力量还真是不可思议...

nilo

6:44 PM, May 01, 2007  
Blogger kai 凯 said...

其实有时就像写日记...确也不错..

6:48 PM, May 01, 2007  

Post a Comment

<< Home